x
בניית אתרים בחינם

אפיקיפדיה
אם אתה מסוגל לחלום- אתה מסוגל גם לבצע
 
    ראשי
    משחקי הכרות
    משחקי חוץ וטבע
    משחקי חדר
    משחקי חלוקה לקבוצות
    פעולות היכרות
    פעולת הכרת השבט
    פעולות חיים בקבוצה
    פעולת היחיד בקבוצה
    פעולות כוחה של קבוצה
    פעולות כבוד לסמכות
    פעולות כבוד הדדי
    פעולת הורים וילדים
    פעולות תקנון
    פעולת רקע ואידיאולוגיה של התנועה
    פעולות דמוקרטיה
    פעולות מעורבות חברתית
    פעולות זהות יהודית
    פעולות פלורליזם
    פעולות חאקי וסמלים
    פעולות ההנהגה ושבט אפיק בפרט
    פעולות צופיות
    פעולות יצירתיות
    פעולות יציאה מהמסגרת
    פעולות יוזמה
    פעולות מנהיגות
    פעולות אהבת והכרת הארץ
    פעולות התיישבות וראשית הדרך
    פעולות 3 הדתות
    פעולות העיר חיפה
    פעולות ים המלח
    פעולות התחממות כדור הארץ
    פעולות אסונות טבע וסוף העולם
    פעולות הסתפקות במועט
    פעולת יום הנכה
    פעולות יום הזכרון לרבין
    פעולת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל
    פעולות יום הזכרון לשואה ולגבורה
    פעולות האסון בכרמל
    פעולות שיא
    פעולת חגי תשרי
    פעולות ט"ו בשבט
    פעולות קבלת השונה
    ביקורי בית ? איך עושים את זה ?
    צור קשר
    רשימת ערכים
    סיפורי מסגרת
    פעולות על אונס והטרדה מינית בקרב בני נוער
אונס והטרדה מינית בקרב בני נוער

ערך:

מטרות:
 1. החניכים יבינו שהטרדות מיניות זה לא רק אונס ויבינו את ההבדל ביניהם.
2. החניכים יבינו שהסכנות להטרדה קרובות גם אליהם.
3. החניכים יבינו את חומרת המעשה ויגלו אמפטיה ואחראיות כלפי הקורבן
4. החניכים יבינו שעדיף לשתף במקרה הצורך מישהו שהם סומכים עליו

מתודה

הסבר

עונה למטרות

זמן

ציוד

בריטיש בולדוג

כמו הקדרים באים:
שני תופסים מדומים מתחילים את המתודה, צועקים "בריטיש בולדוג 1,2,3" ומתחילים לרוץ. בינתיים כל שאר החניכים מטרתם להגיע לצד השני של המקום שממנו יצאו התופסים, מטרת התופסים היא לתפוס את אחד החניכים , להרים אותו ולצעוק "בריטיש בולדוג 1,2,3" ואז הוא הופך להיות תופס בסיבוב הבא עם שאר התופסים, המנצח הוא האחרון שנשאר מול כל הקבוצה.

1,2
איך הרגשתם כאשר השתמשו באלימות נגד רצונכם

15 דק

 

בית משפט

חלק את החניכים לסנגורים, קטגורים ושופטים בבית משפט. החניכים יקבלו נושאים שונים הקשורים לאונס והטרדה מינית. עליהם להכין ולכתוב טיעונים בעד ונגד הנושא. כל הנושאים מובאים מכתבות אמתיות.

2-3

30 דקות

כתבות מהעיתון, דפים, עטים

תעביר את זה הלאה

על חניך להעביר בפנטומימה רגש ועל שאר החניכים לגלות איזה רגש זה

3
*היה לכם קל\ קשה לגלות את הרגשות?
הבנתם מה אנשים רוצים?
*מה הרגשתם כשלא הצלחתם להעביר את מה שרציתם ולא הבינו אתכם?

10 דקות

רשימת רגשות

כן אבל....

מאשימים את החניכים כל מיני האשמות והם צריכים לתת סיבה שחומקת אותם מהאחראיות, ומנסים להעביר את האחראיות למישהו אחר.

3

15 דקות

 

פיצוץ בלונים

על החניכים להתחלק ל-2 קבוצות. מטרתה השל כל קבוצה היא לפוצץ את הבלונים של הקבוצה השנייה.
לאחר שיתחילו לפוצץ את הבלונים של הקבוצה השנייה, נגיד להם שהם יכולים לפוצץ את הבלונים לאנשים שבקבוצה שלהם (האונס יכול להיות כל אחד מאתנו)

2

15 דקות

בלונים, שיפודים

חתול ועכבר

המשחק הרגיל- ייבחרו שני חניכים: אחד חתול והשני עכבר. על העכבר לברוח מהחתול. בנוסף, כאשר המדריך ימחא כף על שאר החניכים שמגנים על העכבר להתפזר ולא לעזור לו.

מראה שכשהחברה עוזרת לנאשם ומקלה עליו זה משפיע על העכבר, כשהיא לא עוזרת היא מקשה – החברה משפיעה.

4
כיצד האוכלוסייה קשורה לאונס?
האם החברה צריכה לעזור רק לקורבן?

10 דקות

 

שיחת סיכום

תתארו לכן סצנת אונס: איפה? מי יהיה הנאנס? מי האונס? מתי זה יהיה?-מה ההבדל בין אונס להטרדה מינית (נראה הגדרה אחרי)
-האם הקורבן הוא האשם?
-האם אנחנו, החברה יכולה לשפוט את הקורבן?
אדישות החברה( הסיפור של קייט גנובר)
מה אתם הייתם עושים? למה הייתם עוזרים, או למה לא?
האם אני יכולנו לעצור את זה?
מה הפחד להתערב אומר עלינו כחברה?

 

20 דקות

הגדרה לאונס , הגדרה להטרדה מינית, ההבדל ביניהם, סרטון של קייט

 

 

 

צוות פיתוח הדרכה 2013-2014