פעולת הסתפקות במועט
ערך : הסתפקות במועט
מטרות :
1 . החניכים ילמדו להסתפק במה שיש להם ולא לרצות כל הזמן יותר
2 . החניכים יבינו שיש אנשים שאין להם הרבה בחיים ובגלל זה הן צריכות להעריך כל דבר קטן שיש להם
3 . החניכים יפנימו את הערך ויישמו אותו בחיי ביום יום שלהן וישנו את דרך חייהם
מהלך הפעולה :
|
מתודה
|
הסבר
|
קישור למטרה
|
זמן
|
ציוד
|
1
|
אי בודד משודרג
|
עומדים במעגל. מישהו עומד באמצע ואומר אלףף.... ואז אומרים לו סטופ והוא אומר את האות שיצאה לו. משם מתחיל סבב שכל אחד אומר חפץ אחד שהוא היה לוקח אתו לאי בודד שמתחיל באות שאמרו. מי שנגמר לו הרעיונות באות נפסל וככה ממשיכים הלאה והלאה... J כמובן שגם את משתתפת !!
הרעיון- לאי בודד לוקחים מעט דברים וחשוב לשים ♥ שמה שלוקחים הוא בעל ערך (:
|
1
|
10 דקות
|
______
|
2
|
עיתונים על הרצפה
|
את מניחה לחניכות עיתונים על הרצפה. הם צריכים ללכת על העיתונים בלי לדרוך על הרצפה כשכל פעם את מוציאה עיתון.
הרעיון- הם צריכים להעריך את מה שיש ! מבינים את זה בעיקר אחריי שמאבדים את זה..
|
1,3
|
10 דקות
|
עיתונים
|
3
|
מים מפיילה לפיילה
|
2 פיילות, כל אחת בקצה אחר.
על החניכים להעביר מים מפיילה אחת לפיילה שנייה.
תשימי בפיילה ממש מעט מים.
הם יכולים להעביר את המים בלי ידיים...
הרעיון- הסתפקות במועט (רק בפה בלי אביזרים נלווים), כל טיפה חשובה, לכל טיפה יש ערך כיוון שיש מעט מים בפיילה גם ככה
|
1,3
|
10 דקות
|
2 פיילות
ג'ריקן מים
|
4
|
10 אגורות
|
שלב ראשון- משחקים בית שדה (שיש 4 תחנות ואז יש 2 קבוצות, כל אחד זורק את הכדור ורץ מהר לפניי שנוגעים עם הכדור בנקודה). כל פעם שחניך מגיע לתחנה הקבוצה מקבלת ממך 10 אגורות. ככה כל קבוצה צריכה לצבור כסף.
שלב שני- מכירה פומבית (כל קבוצה צריכה לקנות לעצמה דברים, אם הם ישתפו את הכסף יהיה להן הרבה ואז הם יוכלו לקנות ממך משהו גדול יותר שיספיק לכולם!!)
הרעיון- השלב הראשון זה סתם בשביל טיפה כיף וכדור והשתחררות והוא שלב מקדים לעיקר שזה המכירה הפומבית.10 אגורות זה דבר פשוט, שולי, שרואים אותו על הרצפה ומשאירים אותו שם. אבל 10 אגורות ועוד 10 אגורות ועוד עשר אגורות אפשר להגיע להרבה כסף !! 10 אגורות של 10 אגורות זה 100 אגורות !! זה מלא ! לדעת להעריך את הדבר הקטן הזה ! מתאים גם לאפיקטיגל התרמה ! כל אחד תורם קצת ובסוף מגשימים חלום J כמובן שאת הכסף תיקחי אחר כך חזרה !!!!
|
1,2,3
|
שלב ראשון- 15 דקות
שלב שני- 10 דקות
|
כדור,
דברים למכירה פומבית,
הרבה 10 אגורות
|
5
|
דגל אחוותי משודרג
|
את מוציאה מהמחסן בריסטול גדול וכותבת במרכז את השם של האחווה שלכם. אחר כך את אומרת להם לקשט את הבריסטול.
הן מקשטים מלא עד שלא ייראו את השם של האחווה.
ואת את אומרת להן שLESS IS MORE!! כל המוסיף גורע, אפשר להסתפק במועט !
|
1,2,3
|
10 דקות
|
בריסטול, לורדים
|
6
|
שדה מוקשים משודרג
|
תעשי לחניכים שדה מוקשים (משבצות שצריך לחצות מבלי להתפוצץ) ותקציבי להם 3 רמזים שאת יכולה לתת להם כשהם יבקשו.
הרעיון- הם צריכים לדעת לחסוך ולהעריך את העזרה שאת נותנת, להגיד תודה ולא לבוא בתלונות J כל רמז מוביל לסיום !!
|
1,2,3
|
15 דקות
|
דפים/ חבלים (לבחירתך)
|
7
|
משימות טובות או רעות ?
|
על הקיר את תולה פתקים עם ניקוד. מאחורי כל מספר מסתתרת משימה שאת הכנת בבית מראש (אהמ אהמ). המטרה שלהם היא לצבור כמה שיותר נקודות אבל הקאטצ' הוא שהמשימות הקשות מסתתרות מאחוריי הניקודים הגבוהים !
הרעיון- לפעמים עדיף להסתפק במעט, לא לקחת סיכונים מיותרים
|
1,2,3
|
15 דקות
|
משימות מוכנות בבית מראש ועוברות אישור דרכי!, דפים עם ניקוד, מסקנטייפ
|
8
|
סיכום
|
© לדבר על כל מתודה ועל ההסבר שלה ! חשוב !
© לדבר על האפיקטיגל ועל הקשר שלו לפעולה ושחשוב שיפרסמו את זה
© דיון שכל אחד אומר מה הוא חושב J
|
1,2,3
|
10 דקות
|
______
|
9
|
פזח על התנהגות
|
פזח לבחירתם על התנהגות יפה !!! אם אין התנהגות יפה לא מעבירים אותו
|
1,2,3
|
10 דקות
|
_______
|
|
|