x
בניית אתרים בחינם

אפיקיפדיה
אם אתה מסוגל לחלום- אתה מסוגל גם לבצע
 
    ראשי
    משחקי הכרות
    משחקי חוץ וטבע
    משחקי חדר
    משחקי חלוקה לקבוצות
    פעולות היכרות
    פעולת הכרת השבט
    פעולות חיים בקבוצה
    פעולת היחיד בקבוצה
    פעולות כוחה של קבוצה
    פעולות כבוד לסמכות
    פעולות כבוד הדדי
    פעולת הורים וילדים
    פעולות תקנון
    פעולת רקע ואידיאולוגיה של התנועה
    פעולות דמוקרטיה
    פעולות מעורבות חברתית
    פעולות זהות יהודית
    פעולות פלורליזם
    פעולות חאקי וסמלים
    פעולות ההנהגה ושבט אפיק בפרט
    פעולות צופיות
    פעולות יצירתיות
    פעולות יציאה מהמסגרת
    פעולות יוזמה
    פעולות מנהיגות
    פעולות אהבת והכרת הארץ
    פעולות התיישבות וראשית הדרך
    פעולות 3 הדתות
    פעולות העיר חיפה
    פעולות ים המלח
    פעולות התחממות כדור הארץ
    פעולות אסונות טבע וסוף העולם
    פעולות הסתפקות במועט
    פעולת יום הנכה
    פעולות יום הזכרון לרבין
    פעולת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל
    פעולות יום הזכרון לשואה ולגבורה
    פעולות האסון בכרמל
    פעולות שיא
    פעולת חגי תשרי
    פעולות ט"ו בשבט
    פעולות קבלת השונה
    ביקורי בית ? איך עושים את זה ?
    צור קשר
    רשימת ערכים
    סיפורי מסגרת
    פעולות על אונס והטרדה מינית בקרב בני נוער

פעולת מיהו מנהיג ?!

ערך : מנהיגות

מטרות :

  1. החניכות ילמדו מיהו מנהיג ע"י דוגמאות אקטואליות.
  2. החניכות ילמדו שבכל אחד קיימת היכולת להנהיג.
  3. החניכות ישאפו למנהיגות.

מהלך הפעולה :

אני מחלקת את האחווה לשתי קבוצות. הסיפור מסגרת הוא תחרות ששטוס. בכל פעם יש משימה לנציגה אחת או כמה נציגים מכל קבוצה והקבוצה המנצחת זוכה במפתח \ כמה מפתחות בהתאם למשימה.

כל אחת שמשיגה מפתח תולה אותו על קיר הגורלות המהמם ובסוף פותחים את קיר הגורלות ורואים איזה קבוצה זכתה בכמה שיותר נקודות והיא הקבוצה המנצחת.

 

מתודה

הסבר

קישור למטרה

זמן

ציוד

1

פיצוץ בלונים

פתיחת התחרויות. 2 נציגות מכל קבוצה.

לכל קבוצה יש זר ענקק של בלונים. רק ב-3 בלונים יש מפתח. אסור להשתמש בידיים !

2,3

10 דקות

בלונים

2

חידות על מנהיגים

חידון על מנהיגים בישראל ובעולם. אני יחפש יותר מנהיגים מוכרים... איך מקבלים זכות לענות ? עומדים בטור ומעבירים מהאחרונה לראשונה כוס מים רק בעזרת הפה. הקבוצה הראשונה שכוס המים שלה תגיע אליי ותענה נכון על השאלה תזכה במפתח!

1,2,3

10-15 דקות

כוסות חד פעמיות, בקבוק מים

3

חדר חושך

בתוך הרבה כוסות איכסה ולא איכסה על הרצפה יהיו מפוזרים מפתחות. בוחרים נציגה אחת מכל קבוצה וצריך לנווט אותה כדי להשיג 3 מפתחות שמוחבאים !

2,3

10 – 15 דקות

כוסות איכסה

4

פאזל קמח

בתוך פיילה עם קמח יהיו חתיכות פאזל. על כל קבוצה לשלוח 2 נציגות שיוציאו את החלקים רק ע"י הפה ואחר כך נציגות אחרות ירכיבו את הפאזל. בפאזל תצא המילה 'מנהיגות'. הקבוצה שמסיימת ראשונה מקבלת מפתח.

2,3

10-15 דקות

2 פיילות, 2 חבילות קמח, 2 פאזלים

5

לפגוע במטרה עם כדור

כל קבוצה שולחת נציגה והיא צריכה לעמוד עם הגב למטרה ולזרוק את הכדור. הבנות יכוונו אותה כדי להשיג כמה שיותר נקודות. הקבוצה עם הנקודות הגבוהות ביותר מקבלת מפתח.

2,3

10 דקות

כדור, לוח מטרה

6

קיר גורלות + סיכום + משפטי מנהיגות

הבנות יקבלו מפתחות נוספים על מורל, שיתוף פעולה, והתנהגות. נפתח את קיר הגורלות ונראה מי זכה, אני אסביר להן איך זה מתקשר למנהיגות, ואני יקריא להן כל מיני משפטים על מנהיגות...

1,2,3

15 דקות

משפטים על מנהיגות

7

אפיקטיגל

אחוותות וצופיקו עובדות על האפיקטיגל והווו

1,2,3

60 דקות

-----------------

תפקידו של מנהיג הוא להוביל את ההולכים אחריו מהיכן שהם נמצאים - אל מקום שלא היו בו מעולם.

- הנרי קיסינג'ר

אם יש מנהיג שמאמין בדרך, אבל הוא לא מצליח להניע את הציבור - אז כמנהיג הוא כישלון.

- יוסי פלד

אם אינך יכול לשכנע את העם לקבל את עקרונותיך - לך. אל תרמה אותו.

- יצחק שמיר

לעולם אל תפחד ללכת אחרי הזרם ולעולם אל תפחד לקחת את הזרם אחריך.

- וינסטון צ'רצ'יל

לעולם לא תהיה מנהיג גדול אם תעשה הכל בעצמך, או אם תיקח לעצמך את כל הקרדיט.

- אנדרו קרנגי

פעולת מנהיג שלילי ומנהיג חיובי ♥

ערך: מנהיגות

מטרות:

  1. החניכות ילמדו להבחין בין מנהיג שלילי לבין מנהיג חיובי (תכונות, אופי...).
  2. החניכות יעדיפו מנהיג חיובי ממנהיג שלילי.
  3. החניכות ילמדו שמנהיג חיובי בולט יותר ממנהיג שלילי.

מהלך הפעולה:

 

מתודה

הסבר

קישור למטרה

זמן

ציוד

1

מבוך

כל הקבוצה עוצמת עיניים ועומדת בטור. ישנה חניכה אחת שלא עוצמת עיניים ואמורה להוביל את כולם דרך מסלול המכשולים.

פעם אחת נשחק את זה עם חניכה שבאמת תעזור ובפעם השנייה עם חניכה שתכשיל אותן.

1,2,3

10 דקות

מכשולים

2

פירמידה אנושית

על הקבוצה לבנות פירמידה אנושית. ישנם 2 שתולים- אחת שמעודדת ואחת שאומרת שהם לא יצליחו אף פעם. נראה למי הן יקשיבו יותר.

1,2,3

10 דקות

--------------

3

ניילון נצמד

2 קבוצות. כל קבוצה מקבלת גליל ניילון נצמד. עליהן לבחור נציגה ולעטוף אותה היטב. אחר כך לכתוב עליה עם לורד מיהו מנהיג חיובי\ מנהיג שלילי בהתאם לקבוצה שבה הן נמצאות.

1,2,3

15 דקות

2 גלילי ניילון נצמד, 4 לורדים

4

קולה

2 קבוצות. על עץ גבוהה יהיו תלויים 2 בקבוקי קולה. כל קבוצה צריכה להוריד את הבקבוק שלה ולגמור אותו- מה שיחשוף כל מיני תכונות אופי שהיו כתובות על הבקבוק בשחור. על בקבוק אחד- תכונות חיוביות, ועל השני- שליליות.

1,2,3

15 דקות

2 בקבוקי קולה , 14 כוסות חד פעמיות

5

מנהיג

2 קבוצות. כל קבוצה מציירת את השבלונה של אחד מחבריי קבוצתה. אחר כך על אחד כותבים 'חיובי' ועל השני 'שלילי'. כל אחת תלך ותרשום את השם שלה בתוך הציור שהיא חושבת שמתאים לה.

1,2,3

10 דקות

2 בריסטולים, 2 לורדים

6

סיכום

הסבר ברור יותר על ההבדלים בין מנהיג חיובי ושלילי ועל ההשפעות של מנהיגים אלה.

1,2,3

10 דקות

---------------

פעולת החניך כמנהיג

ערך: דוגמה אישית

מטרות:

  1. החניכות ילמדו שיש להן השפעה גדולה על הסביבה.
  2. החניכות ילמדו שהן משמשות דוגמה מעצם היותן חניכות בשבט.
  3. החניכות יישאפו למנהיגות ושימוש דוגמה בצורה חיובית.
  4. החניכות יישמו מנהיגות ושימוש דוגמה בפעולה.

מהלך הפעולה: *במהלך הפעולה על כל התנהגות טובה החניכות יקבלו מדבקה. מי שבסוף הפעולה יש לה הכי הרבה מדבקות מנצחת ומקבלת פרס (מה שמראה להן ששימוש דוגמה לטובה מוביל גם לפרסים והישגים).

 

מתודה

הסבר

קישור למטרה

זמן

ציוד

1

מסדר

אני נותנת לחניכה להעביר בתחילת הפעולה מסדר, קצת להכניס אותן למשמעת ולפוקוס.

1,2,3,4

15 דקות

חניכה עם חאקי מלא

2

מלך התנועות

מוציאים חניך מתנדב. אני אומרת לקבוצה לבחור את "מלך התנועות". אני קוראת לחניך שיצא. הקבוצה עושה תנועות בהתאם ל"מלך" ועל המתנדב לזהות מי הוא. אולי אפילו אני אוציא 2 נציגים שיתחרו ביניהם מי מוצא את המלך ראשון.

1,2,4

10 דקות

----------------

3

קדימה צעד

כל הקבוצה עומדת בשורה. אני אומרת שמות של אנשים\ ילדים\ אחראים. מי שחושבת שהיא משמשת לאותו איש\ אחראי\ ילד דוגמה היא צריכה לצעוד קדימה. הראשונה שמגיעה אליי מקבלת כיף חחח

אותו הדבר אני יעשה אחר כך ממי הן לוקחות דוגמה...

1,2,3,4

10 דקות

שמות של אנשים\ ילדים\ אחראים

4

מסכת למה חאקי

אני נותנת לבנות להמציא מסכת למה חאקי ולשכנע לפחות קבוצה אחת שכדי וצריך ללבוש חאקי.

1,2,3,4

15 דקות

----------------

5

חניך=מנהיג

הקבוצה צריכה לצייר 2 אנשים : אחד החניך האידיאלי והשני המנהיג האידאלי. אחר כך נשווה ביניהם ונראה שזה בעצם אותו הדבר ! כל חניך הוא גם מנהיג והוו

1,2,3,4

15 דקות

2 נייר עיתון, 4 לורדים

6

מועצת חניכים

כל אחת מכינה מצע בחירות לראשות 'מועצת החניכים' הדמיונית שלי.

1,2,3,4

15 דקות

14 דף, טושים ולורדים

7

הצגת המועמדות

לכל חניכה יש דקה לנסות לשכנע אותנו למה לבחור דווקא בה.

1,2,3,4

15 דקות

--------------

8

מסדר סיום

אני נותנת לחניכה להעביר בסוף הפעולה מסדר כמו בהתחלה כדי לסיים את הפעולה כמו שצריך.

1,2,3,4

15 דקות

חניכה עם חאקי מלא

9

סיכום

הכרזה על מי ניצחה בתחרות המדבקות, הסבר על הפעולה, למה חשוב לשמש דוגמה ולמה דווקא בצופים...

1,2,3,4

10 דקות

--------------

צוות פיתוח הדרכה 2013-2014