x
בניית אתרים בחינם

אפיקיפדיה
אם אתה מסוגל לחלום- אתה מסוגל גם לבצע
 
    ראשי
    משחקי הכרות
    משחקי חוץ וטבע
    משחקי חדר
    משחקי חלוקה לקבוצות
    פעולות היכרות
    פעולת הכרת השבט
    פעולות חיים בקבוצה
    פעולת היחיד בקבוצה
    פעולות כוחה של קבוצה
    פעולות כבוד לסמכות
    פעולות כבוד הדדי
    פעולת הורים וילדים
    פעולות תקנון
    פעולת רקע ואידיאולוגיה של התנועה
    פעולות דמוקרטיה
    פעולות מעורבות חברתית
    פעולות זהות יהודית
    פעולות פלורליזם
    פעולות חאקי וסמלים
    פעולות ההנהגה ושבט אפיק בפרט
    פעולות צופיות
    פעולות יצירתיות
    פעולות יציאה מהמסגרת
    פעולות יוזמה
    פעולות מנהיגות
    פעולות אהבת והכרת הארץ
    פעולות התיישבות וראשית הדרך
    פעולות 3 הדתות
    פעולות העיר חיפה
    פעולות ים המלח
    פעולות התחממות כדור הארץ
    פעולות אסונות טבע וסוף העולם
    פעולות הסתפקות במועט
    פעולת יום הנכה
    פעולות יום הזכרון לרבין
    פעולת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל
    פעולות יום הזכרון לשואה ולגבורה
    פעולות האסון בכרמל
    פעולות שיא
    פעולת חגי תשרי
    פעולות ט"ו בשבט
    פעולות קבלת השונה
    ביקורי בית ? איך עושים את זה ?
    צור קשר
    רשימת ערכים
    סיפורי מסגרת
    פעולות על אונס והטרדה מינית בקרב בני נוער

פעולת תקנון- נועה מנלה

ערך: מנהיגות

מטרות:

1.      החניכות יבינו שלמדריכה יש סמכות מעליהן.

2.      החניכות יקבלו את זה שמה שהמדריכה אומרת הן עושות.

3.      החניכות יקבעו לעצמן תקנון אחוותי שהן יצטרכו לפעול לפיו כל השנה.

סיפור מסגרת : כל הפעולה תהיה סביב קביעת תקנון לאחווה. כל מתודה תהיה בנושא אחד ובסוף המתודה נקבע את הנוהל סביב אותו הנושא.

שם המתודה

הסבר

מטרה

זמן

ציוד

החאקי – האיש"ה הצופיפניקית

אני אשים במרכז המעגל מלא מלא פרטי לבוש בכל הסוגים, בתוך הערימה יהיה גח חאקי עם עניבת ו', החניכות יצטרכו לבחור נציגה שעלייה הן יעצבו את החניכה האידיאלית שצריכה לבוא לפעולה. יהיו להן הרבה אפשרויות והן יצטרכו להחליט מה מתאים להן. אחר כן אני אסביר להן את ראשי התיבות איש"ה ומהי חשיבות החאקי לדעתי. בסוף נקבע מה הנוהל שלנו לגבי חאקי בפעולות.

3

20 דק'

מלא בגדים, חאקי + עניבת ו'

איחורים- הרוח נושבת

נשחק הרוח נושבת עם כדור (מי שעומדת באמצע צריכה לצעוק משהו ולזרוק את הכדור באוויר וצריך לרוץ פנימה ולתפוס אותו). בסוף המשחק נעשה דיון קצר על הקטע של מי שרצה הכי מהר הספיקה לתפוס את הכדור ולהחליף את זאת שהייתה באמצע ומי שלא הייתה מספיק זרזה וחלמה קצת פספסה. נקשר את המשחק לאיחורים, ונקבע מה הנוהל שלנו לגביי איחורים לפעולות.

3

20 דק'

כדור ספוג

אי הגעה- מחבואים בלתי אפשריים

נשחק מחבואים, הסופרת תספור הרבה זמן ולמתחבאות יהיה הרבה זמן להתחבא והן יתחבאו מקומות שלסופרת לא תהיה אפשרות כמעט למצוא אותן. המתחבאות לא יוכלו לצאת מהמחבוא אלה אם כן המשחק נגמר. אחרי שהסופרת או תמצא מישהי או תתייאש נקרא לכולן ונעשה דיון קצר על אי הגעה, אחרי המשחק הן יוכלו להבין מה קורה כשלא מגיעים לפעולה, הכול נתקע ונשאר אותו הדבר. נקבע מה הנוהל שלנו לגבי אי הגעה.

3

20 דק'

אין

תופסת גובה

נשחק תופסת גובה שמדגישה את העניין שכשמישהי על הגובה (גובה=סמכות)

1

15 דק'

אין

המדריכה אמרה

במקום המלך אמר – "המדריכה אמרה"

2

15 דק'

אין

שיחת סיכום

נרכז את כל הנהלים שצברנו במהלך הפעולה בנוגע לכל מתודה, נוסיף חוקים שייראו רלוונטיים להמשך השנה.

אני אתן לחניכות זמן לדבר ולהבין קצת איך הן היו רוצות לראות את השנה בנושא חאקי ואיחורים ואי הגעה וכו'..

3

20 דק'

פלקט, תמונה של האחווה מהפעולה הראשונה.

 

 

צוות פיתוח הדרכה 2013-2014