שם המתודה
|
הסבר
|
מטרה
|
זמן
|
ציוד
|
החאקי – האיש"ה הצופיפניקית
|
אני אשים במרכז המעגל מלא מלא פרטי לבוש בכל הסוגים, בתוך הערימה יהיה גח חאקי עם עניבת ו', החניכות יצטרכו לבחור נציגה שעלייה הן יעצבו את החניכה האידיאלית שצריכה לבוא לפעולה. יהיו להן הרבה אפשרויות והן יצטרכו להחליט מה מתאים להן. אחר כן אני אסביר להן את ראשי התיבות איש"ה ומהי חשיבות החאקי לדעתי. בסוף נקבע מה הנוהל שלנו לגבי חאקי בפעולות.
|
3
|
20 דק'
|
מלא בגדים, חאקי + עניבת ו'
|
איחורים- הרוח נושבת
|
נשחק הרוח נושבת עם כדור (מי שעומדת באמצע צריכה לצעוק משהו ולזרוק את הכדור באוויר וצריך לרוץ פנימה ולתפוס אותו). בסוף המשחק נעשה דיון קצר על הקטע של מי שרצה הכי מהר הספיקה לתפוס את הכדור ולהחליף את זאת שהייתה באמצע ומי שלא הייתה מספיק זרזה וחלמה קצת פספסה. נקשר את המשחק לאיחורים, ונקבע מה הנוהל שלנו לגביי איחורים לפעולות.
|
3
|
20 דק'
|
כדור ספוג
|
אי הגעה- מחבואים בלתי אפשריים
|
נשחק מחבואים, הסופרת תספור הרבה זמן ולמתחבאות יהיה הרבה זמן להתחבא והן יתחבאו מקומות שלסופרת לא תהיה אפשרות כמעט למצוא אותן. המתחבאות לא יוכלו לצאת מהמחבוא אלה אם כן המשחק נגמר. אחרי שהסופרת או תמצא מישהי או תתייאש נקרא לכולן ונעשה דיון קצר על אי הגעה, אחרי המשחק הן יוכלו להבין מה קורה כשלא מגיעים לפעולה, הכול נתקע ונשאר אותו הדבר. נקבע מה הנוהל שלנו לגבי אי הגעה.
|
3
|
20 דק'
|
אין
|
תופסת גובה
|
נשחק תופסת גובה שמדגישה את העניין שכשמישהי על הגובה (גובה=סמכות)
|
1
|
15 דק'
|
אין
|
המדריכה אמרה
|
במקום המלך אמר – "המדריכה אמרה"
|
2
|
15 דק'
|
אין
|
שיחת סיכום
|
נרכז את כל הנהלים שצברנו במהלך הפעולה בנוגע לכל מתודה, נוסיף חוקים שייראו רלוונטיים להמשך השנה.
אני אתן לחניכות זמן לדבר ולהבין קצת איך הן היו רוצות לראות את השנה בנושא חאקי ואיחורים ואי הגעה וכו'..
|
3
|
20 דק'
|
פלקט, תמונה של האחווה מהפעולה הראשונה.
|