לפני כמה חודשים במהלך פסטיבל נובה באילת הועבר בגל"צ הדיון למה לנו מדינה
למה לנו מדינה
שניהם מנהלי דעת תופעה נדירה. בלי קשר להתכתבות החג 60 שנה שההחלטה של גל"צ כתיבתכם בסוגיות חיים שונים יריעה רחבה החלטנו על דעת הכותבים מעל דפי העיתון כתבה פורסמה בעיתון הארץ ביום העצמאות 9 למה מדנה הרצויים אתם כותבים נפתחו של המאמר שממנו שואבים כך ארץ ישראל מדינה אינה מקום אלא מסגרת ארגונית מדינה וארץ אינה כרוכים ביחד השאלה נהיה תמהיל כחוויה
ידידיה שטרן - מטאפורה וגמון יעיל כאן קיום היהודי השכיח ונשנה אותו בספינה וים סוער וסופה מולדת סוג של פנס מנצנץ במרחקים על פי המשל הזה שאנחנו במצוקה ואלה משתוקקים סוג של תקווה ותחשבו על זה בעבורי יהודי אתיופיה סוג של פנס וקיים בשני יש לנו מולדת היא בסיס לזיכרון תשוקות אם ממשיכים עם אותו משל אנחנו לא בים אתה יכול להביא לידי ביטוי המולדת היא לחתירה הזאת הפנה יהיה שם ותאורטית אם היתה מתקבלת תוכנית אוגנדה היא שם הפנס אסור לוותר את הערב של המולדת תשובות ביותר ואוסיף רק מול האחת המולדת גוברת יותר מהגבולות הטריטוריה השגנו גדול מאוד
פרופסור אורי שגיא - קשרים ראשונים גרמנית פסילנד מוצא המשפחה החוויה הראשונות תפיסה חברתית דוגמה מאוד ראלית נולדים במקום יחס מורכב למקום כמו יחס מורכב להוריהם הארוס יחסים מורכבים השתוקקות כמו מולדת אין אדם בלי מולדת זה לא עניין של תרבות חדשה מדינה לא מולדת על קשרים חדשים הקונטרוס החברתי וכוח וקשרים ראשונים אדם בלי מולדת הוא גולה קיומו איבנו בה כוח גולה אם נינוחות זיכרונות ביתו וחוויה חיו גלות אדם בלי מדינה לא חווה חווית גלות ככה הינו מדברים פעם עם יהודי גלות חויינ של דקירה יצורים ריאלים המולדת היא מקום המקום הנקסיס מונדי כשבי להגיע לחכור המדינה היא מכנה מלאכותי נוכל לוותר עליו ארגון חברתי נוכל לוותר על בלי לחשוב.
בזרקור פרסונה השילוב המתפרסם משטיח את המדינה תעניק שיוויון במתק החותם
ידידיה - האישי ההנחה שלי היא כזאת חוצה שכבות על יסודן כל אחד על פי דרכו וחזינו אינטוריטיבית כל מי שיש לו ילדים זה דבר השיוויון היא רמה מאוד בסיסית לא מינימום מספיק רוצים להיות מיוחדים הרעיון של זכויות אדם מגילת זכויות אדם הסדרת היחסים מבטיח שכל אחד מאיתנו זרם האם אנחנו מסתפקים במיוחדות התפקיד של מדינה בטיפוח הזהות המיוחדת מדינה לא במותו הפשיסתי בארה"ב שאתה יוצא למרחב הציבור לא מנוכר זה טיפוח הציבורי בהכוונה בזכויות
פרופסור - מסורתיות היא החובה שלי כיהודי בנוסף תהיה מאלת חובות הסיטואציב יכולה להיות
אורי שגיא - עומד סט הרעיונות, חרות, רואה לנגד עיניה שוויון הזדמנויות יחיד מסוים מתכסה כראיה שלה שוויון הזדמנויות יש לאדם שטר בצפון וגם בשדרות לערבי שטר באום אל פחם שוויון הזדמנויות ויתר מכך היחיד פורץ קדימה התרבויות מסורתיות לקהילה בתחום החרדי התפיסה של הליברליזם גן באינטקס הערך של האוטונומיה ומיה מה היא התרבות אוטונומיה איך תעשה על מה שאני אף מדינה ליברלית לא הצליחה לפתור את מערכת הצדק ומערכת כללית עמוס עוז בספרו הכה ובחושך חמלה ולא צדק שווה ישו הנוצרי אין בו פתרון אם נוסח מגילה זו או אחרת זה יעזור זה רגישות המתח האידיאליסטי תהיה הכרה בשונות.
ידידיה - עב רגע המחלוקת מינמום יחסי אמלין מהווה פורמט של מדינה ניתן לחבר את שני המרכיבים כללי המשחק ובכנסת ישראל יכול לשנות את הכול זה חומר נפץ בחברה שסועה אם יש חוסר נחת בחזון הערבי נגד המדינה היהודית התודעה שצריך היתה מתגבשת
פרופסור שגיא - רוצה מאוד להתחבר למה שאתה יודע
מסורת המשפט המשפט הוא מענה שלום עליך נפשי ונשקיע הקסם עמוק אני אישית קסם המשפט כידידיה שמרתם שנובו כתבנו נגד המסמכים מאיפה צמחו המסמכים הללו מתוך כאב של החברה הערבית ומהערכים של החברה הישראלית ונפתור את זה באמצעות חוקה כל הכבוד של בני אדם מעוצבת בצורה אחרת גלויה מתעצבות מהמיתוסים ההשקעה זה לרפא סרטן עם אספירין לדבר עם מוזרים קונסטורציות משפטיות אין דיאלוג אמיתי בחברה הזאת - דיאלוג שלוקח את החברים הנחה מאוד פשוטה הסוציאלוג מכנה בכירי התנה את הביטוס וצריך להתנהג חברה עצמו
ידידיה שטרן - למה דיאלוג לא מתקיים פה מה יוביל לעשות הציבור יציאת הדיאלוג האם זה מקרה שבכל מדינה יש מוקה הקפה לא בכיוון של אבי אין מחלוקת הצמיזציה של החברה הישראלית אין לה עומק גם בחברה העדתית האם מתמודדת עם הליברליות אחד חוויה של המציאות אנחנו הולכים לסיכום מסמכים וזה לא פתרון.
מישהו - בין היתר אתם מדברים על תופעה שרצה רועמת ודברים אדירים תקווה חלוצה. כתבתם במאמר אתה המציאות הריבונות כך חוק לשיטתכם איך יוצאים מזה
ידידיה שטרן - אם תלכו אחורה ותשאלו מה מצב הציזבליזציה גם הביטחון והגאווה ואיך שרוצים לתקן שלא היו לה איך זה מתיישב וכשהם לגמרי. חרדים בהמונים ומובנת מאליה ואיננו טורחים הקונטקס הכללי הלפיד היהודי עבר עלינו ונתן לנו מתנה שזו מדינה לתרבות ולא לדת הנכה היהודי לא קיבל ב60 שנה האם הוא יפה משהו תרשו לי להיות מסופק האם השורה בתמונה של יבצער שאני מזהה בקיבוץ הרוח היהודית יענו מסמכים על אבי הארגונית ולא ערכים הייחוד של המדינה הפרשנות מדינה יהודית אינה יתרון יחסי שלבית המשפט העליון מה הכנסת עשתה או הרשות המבצעת
מישהו - פרופסור שגיא אני רואה שאתם מתקרבים
פרופסור שגיא - אני חולק על ידידי ידידה אוטופיות מובילות לאלימות שאננות הולך ומשחרר לגבור לה אוטופיות די והותר ונורמלית רוצים להיות מדינה נורמלית מדינה יהודית לגל אחד יפרש לעצמו שאני הולך אני שומע עברית לא כל דבר הצל מפחתי לנו מרחב גדול איך אתה חי במרחק
ידידיה - אתגר החלק הפחות אטרקטיבי התרבות ומערכת החינוך עובדות מישהו לומדים יהדות רק בחטיבת ביניים ילמדו אנגלית יותר מיהדות מבקשים מאיתנו בעיתון להוראת השפה איך יקראו לדבר הבא דמארקר אנחנו מותקפים תרבותית זה ההיפך מהייחוד היהודי זה ליצור סוג של הפרייה פתוחה לאפשרויות של טבע של הפריה בדבר אחר כך
פרופסור שגיא - לוח מושגים זו יהדות מצד שני בקיום יהודי מי קובע מה היא השפה האומות חברה לשפה היהודית זה בסדר השפה הפרסית זה בסדר התלמיד הבבלי המורמות ושיש תהליכים של הזנת שפה כל הזמן חווים מה שעמנו אל סיוון לא יודעים את תולדות העליות חבל מה זה להיות יהודי לייצר כאן קיום יהודי לא מבחינת תכנון מיוצרת כאן יצירה מיוצרים כאן טקסים יהודים עושים אותם שבת של יהודי ולא רק של יהודי דתי בטקסים יהודיים קדושה מלמעלה מחלקי שבת הבדלים כאן מעודדים מאת ראשית ימיה בתחום החינוך נגיע לליבה מייצרים ניגוד דיאלקטיקה ונופה לעזר לעתיד לעזר אנחנו יצור כורתים אם לא נטפל בזה מיד הכול התרסק.
מישהו - אתם טורחים במהירות הבזק תרבותינו זה לעשות בכח הביטחון הסוציאלי ההפרטה מול החמישיה הזאת תממש איזה מעשים
ידידיה - התשובה היא ההוויה המשפט הישראלי אני מכיר כל מורה במשפט הדוקטורט שנהר צארלס פנים האלפנטיביות איזה נגישות דלה תרבות מזערית השעה היחידה בחטיבות ביינים מסרים רבים מאוד לקיום היהודי והריבוני הפער בין תרבות לזכויות התוצאה של חשיבה ונגיע בדרך האחדות דוגמאות ותרבות אנוחיים על חרבנו פה ובכוח העלים ובכל שר בממשלה וביהדות
אבי שגיא - אתה מסכים עם מה שידידיה אמר
אבי שגיא - אנו עומדים על צומת דרכים על קישורים במדינת ישראל המנדט הבריטי בין העתיד לבין האדם מאוד קריטית השאלה של העליה השניה או השלישית אם תסלחו לייצר פשטות ברור שלבני אדם לייצר הכרה שהם לא נולדים מתוך האדם והאלים הוא לא קיים מתוך ים ובדיאלוג מתמיד התודעה הזאת שאלת התכנים והיה פה משותפת ההכרה אורחים חיים ניירותים ונטפל בבעיית העומק במישור ובהווה גם בינינו לבין ההנהגה איך להתקיים כייצור אנושי גם.
מישהו - גם לפי שיטתך ד"ר שטרן ואבי שגיא יכול להיות שאנחנו זקוקים לתשלובת של שני משלימים בציונות הדתית עם היכרות עם חומרים לא יהודים ועם קהילתית ולא מנותק עם האוכלוסיה החילונית
אבי שגיא - באחד מחברי הקיבוץ עין צורים יהודה נוימן מצד זה ספרי שאלות ותשובות בתאום הציונות הדתית נפתחה זה לארח שהציונות הדתית נפתחה וחלקים נרחבים חיים בהתנועה הכללית בתנה לנשים זכות להיבחר זכות הזדמנות לתנועת העבודה ולציון של תנועות אחרות
ידידיה - זה חברה לדרך המלך מי שמכיר את פוליון הנוגדטוס איתו והחילוניים, רב חדש מזכרון שהם ייצרו אני חושב לא צרח כף לשלול את האחר החרדים חווים את החוויה הזאת
ידידיה שטרן - התופעה של אנרגיות ניתן לחסוך בעד תנועה אסית חברותית מדינה עושה קבלה פרספקטיבה בה הכתירו אותי ונותר כי אני ישוב דתי כי העם הזה צריך להמשיך לשרוד בלי סיבה טובה אני שולח את היד אחורה זהות אלטרנטיביות דעת מיוחדת התרכובת הנכונה פשוט מאוד אם רוצים לסיים באקט חיובי לשבועת אלפים. רוב הציבור ביחד בשביל לשמוע דברי תורה לעבות לצורך הזה
|